Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Mina tändstickor är slut

Av Chessa - 26 maj 2009 00:01

För ca 2år sedan när jag tillbringade mina dagar bland klåpord och krossad porslin och inte riktigt vågade ta steget ut ur allt, då var det någon som sa till mig ”du känner dig så liten och svag nu men sen..sen blir du så stark, bara du kommer ifrån allt”. Och visst hade hon rätt, jag kom upp till ytan, kunde andas friskluft igen, jag blev stark och börja leva mitt liv.


Ett tag var det så befriande och skönt men efterhand som dagarna går märker jag allt tydligare att dom dunkla rummen blir allt mörkare och mina glödande tändstickor börjar ta slut. Var det så här jag ville att det skulle bli? Var finns du som sträcker mig en ask med nya stickor?


Söndag 13.3.99 av Winnerbäck

”Hon känner efter om det här är att vara fri

Om det här är ett liv med någon mening i

Det är ingen som tjatar längre

Det är ingen här som ber henne stiga upp.


Hon går och plockar och hittar sina gamla brev

Lite konstigt att läsa om gamla planer när hon vet hur det blev

Nu är det ingen som skriver längre

Det finns ingenting här som är värt att skriva upp 


Ändå känns det som om hela världen sjunger 

Har du kommit nånstansHar du sumpat din sista chans

Är du framme nu

Har du valt en väg att gå

ett mål att sikta på

är det verkligen du?

Är det verkligen du? 


Det fanns stunder när hon visste hur det skulle va

Men det är som om hon glömt vad som var så bra

Hon har för länge sen tappat lusten

Har för länge sedan glömt vad som var värt nånting

Hon minns bara stunder i periferin

Hon minns dagar när dom sopade undan krossat porslin


Nu är det ingen som bråkar längre

Det är ingen här som börjar gräla om ingenting 

Ändå känns det som om hela världen sjunger 

Har du kommit nånstans

Har du sumpat din sista chans

Är du framme nu

Har du valt en väg att gå

och ett mål att sikta på

är det verkligen du?

Är det verkligen du nu? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chessa - 26 april 2013 23:54

Det hörs ett namn över vitklädda landskapDet hörs en röst som är saknadDet bultar till i ett flämtande hjärtaDet piper till i telefonDet är visst nån som är tillbaka Han samlar på sig ett gytter av skärvorHan gick och rullade ett snöklotHan s...

Av Chessa - 20 februari 2010 00:50

En filthos digVi kunde inte sovaOch jagsa inte nejOch du höll mer än allt du lova'Våra tungor gick som hjulen i ett drevDu får migDu får migDu får migDet känns som allt kan börja nuJag ger migJag ger migJag ger migJag ger, du får, jag tar, precis som...

Av Chessa - 16 februari 2010 00:56


Från början inte så hög, men den fanns där. I ett svagt ögonblick slutade jag bygga, jag la murbruket åt sidan, knackad fram ett hål och lät någon krypa in.   Det var vår och solen värmde. Underbara vår.   Att jag inte lär mig?   Nu har j...

Av Chessa - 26 januari 2010 00:48

Idag har det varit en låg dag … har känt mig nere, trött och hängig. Tankarna virvlar i mitt huvud. Tankar på en kärlek, ett betydelsefullt förhållande som jag borde ha funderat klart över och lämnat bakom mig. Varför kommer de tank...

Av Chessa - 16 januari 2010 09:55

  Ute ligger snön fortfarande kvar och jag önskar mig till varmare dagar.   Var tog hösten vägen? Julen och firandet av det nya året? Allt går så fort, dagarna bara springer iväg. Så många roliga saker man sätt fram emot bara rusade förbi och v...

Ovido - Quiz & Flashcards